Roton Music

Despre esența omului și alegerea făcută

În film, chiar și mici detalii sunt semantice. Chiar și modul în care Marx examinează cărțile care stau pe rafturile unei librării folosite într-un episod al unei întâlniri cu Bruno Bauer ne spune multe (după treizeci de ani, Marx va spune că pasiunea lui preferată este să răzbune prin cărți). În general, acest episod, niciodată documentat nicăieri (ca în cazul altor episoade din film), arată cum o perspectivă asupra naturii personalității istorice, o cunoaștere excelentă a documentelor și faptelor epocii vă permite să reconstruiți un posibil eveniment prin puterea imaginației artistice.

Muncă, muncă și din nou muncă - aceasta este ceea ce face ca o persoană să-și formeze voința și caracterul. Pentru Marx, această lucrare era în cunoștință. Pe ecran, desigur, nu este ușor să arătați cum se produce acest proces. Cea mai importantă și mai rodnică perioadă din viața și formarea viziunii despre lume a lui Marx - câteva luni petrecute la Kreitsnach după nuntă, când Marx a studiat zeci de volume de lucrări istorice și a scrijelit cu atenție multe opere fundamentale - această perioadă nu trece în fața ochilor noștri, dar îi vedem rezultatele : Marx la Paris nu este același Marx pe care l-am recunoscut în Germania.

Dacă acolo mai avea câteva iluzii cu privire la posibilitatea cooperării cu burghezia liberală, despre posibilitatea de a lupta împotriva absolutismului prusac cu folosirea cuvântului, atunci viața în sine (părăsind ziarul Rin din cauza incapacității de a lucra în aparate de cenzură și din cauza dorinței de a merge compromisuri) și apoi studiul istoriei îl duc la concluzii revoluționare.

Alegerea a fost făcută - Marx ia poziția clasei muncitoare, începe să studieze literatura comunistă. Motto-ul preferat al lui Marx este să pună la îndoială totul. El trebuie să verifice totul, să realizeze, să înțeleagă totul. Și contrar așteptărilor spectatorului, Marx nu se aruncă în brațele lui G. Everbek și organizarea sa de lucrători.

Omul este o combinație a relațiilor sociale, a spus Marx. Autorii filmului au observat în mod surprinzător profund și cu acuratețe această gândire ingenioasă, au îmbrăcat-o în carne concretă.

În film, Marx întâlnește oameni diferiți. Unii, precum Engels, i-au devenit prieteni pe viață, împărtășindu-și opiniile, participând la mișcarea muncii. Alții, precum Bruno Bauer, Arnold Ruge, Adolf Rutenberg, s-au dovedit a fi colegi de călător temporar. În relațiile cu ei și cu rudele, caracterul lui Marx a fost manifestat și șlefuit.

Episoadele centrale din primele episoade sunt, desigur, scene cu tatăl său, Heinrich Marx (M. Zetsche îl interpretează foarte strict, precis, firesc). Într-o recenzie interesantă și corectă a lui G. Volkov asupra filmului, există o idee care nu ni se pare atât de evidentă. G. Volkov a văzut în conflictul dintre tată și fiu doar o dispută cu privire la alegerea unei profesii, în timp ce, în opinia sa, ar trebui să existe „o ciocnire a două poziții de viață, care, cred, de fapt, s-a manifestat în forme mult mai clare decât arătat în film ".

Autorii filmului ar sărăci atât imaginea lui Karl Marx, cât și imaginea lui Heinrich Marx dacă ar merge pe calea propusă de G. Volkov. Rating online casinos: https://www.gamblers.casino Play and win!

← Inapoi