Roton Music

LUNA The Shadow Dust: Prezentare generală

Ideea unui puzzle punctual și clic LUNA The Shadow Dust s-a născut în 2016 și s-a inspirat dintr-o animație de student despre un bărbat care a zburat pe lună. Artista Beidi Guo și-a împărtășit gândurile cu privire la crearea jocului cu colegii săi dezvoltatori, iar aceștia au arătat un mare interes pentru acest angajament. Echipa Lantern Studio a inclus doar patru persoane care trăiesc în diferite părți ale lumii (în China, Marea Britanie și Canada). Acest lucru a creat, desigur, anumite dificultăți de comunicare, dar studioul a reușit să le depășească. De asemenea, probleme cu finanțarea: bani pentru LUNA The Shadow Dustcolectate în întreaga lume cu Kickstarter. În ciuda campaniei de succes, proiectul avea încă un buget foarte limitat (aproximativ 20 de mii de dolari), astfel încât Lantern Studio chiar a investit propriile economii în joc. Și, desigur, o bucată din sufletul său.

Regatul Lunii Pline

Prezentarea acestui joc a fost pe site friv5online.com Jocul începe cu un băiat într-o glugă amuzantă, cu urechi de iepuras care cad de undeva din cer și aterizează în deșert. Mergând puțin înainte, găsește ușa turnului îndreptată spre stele și intră înăuntru. Acolo întâlnește un însoțitor - o creatură asemănătoare cu o pisică și deja împreună se ridică.

Camerele turnului sunt pline de detalii - sunt decorate cu fresce și picturi, pline cu tot felul de trinketuri și mecanisme ingenioase. Pentru a trece dintr-o astfel de cameră în alta, trebuie să rezolvați mai întâi puzzle-ul. Pentru a face acest lucru, ar trebui să arunci o privire bună în jur: de obicei, mediul îți spune ce să faci pentru a merge mai departe.

Personaje din LUNA The Shadow Dustei nu vorbesc, nu există text în scenele decupate, iar cărțile pe care le găsește băiatul tăcut sunt scrise într-un limbaj inventat de dezvoltatori. Istoria lumii, legendele și tradițiile sale sunt înfățișate în multe încăperi ale turnului, dar picturile murale nu oferă o explicație completă a ceea ce se întâmplă. Înțelegem că ne spun din nou despre opoziția luminii și a întunericului. Acesta din urmă a câștigat și trebuie să restabilim armonia.

Din păcate, din cauza „tăcerii” sale, jocul scade dacă îi săpați povestea. Da, complotul principal este de înțeles, dar detaliile, precum acele zeități de pe fresce și modul în care acestea sunt legate de turn, jucătorul va trebui să se gândească sau pur și simplu să ignore.

Omul și pisica

Jocul LUNA The Shadow Dust vă poate aminti de Chuchel de Amanita Design . De asemenea, nu există inventar și backtracking: puzzle-urile sunt amplasate pe ecrane separate și nu sunt interconectate. Dezvoltatorii înșiși ca surse de inspirație numesc Neverhood - o căutare de plastilină din Dreamworks - iar jocurile sunt la fel Amanita Design : Machinarium și seria Samorost .

Pe un ecran, există de obicei mai multe elemente interactive - butoane, scări, sertare și așa mai departe. Nu sunt deloc evidențiate, acțiunile posibile apar doar dacă treceți peste obiecte. Având în vedere că camerele sunt pline de mici detalii, căutarea pentru cea potrivită poate fi uneori amânată. Deoarece nu avem inventar, pe fiecare ecran trebuie doar să alegeți o succesiune de acțiuni, fără să uitați de capacitatea de a comuta controlul între un băiat și o pisică.

Eroii se completează reciproc perfect. Un băiat poate apăsa butoane și muta obiecte grele, iar noul său prieten, datorită abilității și compactității sale, poate urca acolo unde oamenii nu pot urca. Uneori, puzzle-urile necesită chiar o comutare rapidă între două personaje, dar, practic, ritmul jocului este destul de măsurat, iar rezolvarea problemelor, de regulă, nu are limită de timp.

În plus față de toate cele de mai sus, o pisică se poate transforma într-o umbră și sub această formă să sară pe platformele formate din alte umbre. În același timp, băiatul însuși poate deveni o astfel de platformă.

Majoritatea misterelor din LUNA The Shadow Dust sunt armonioase și nu vor cauza dificultăți jucătorului atent. Dar sunt câteva momente nu tocmai evidente în căutare. Incoerența puzzle-urilor este problema multor jocuri ale genului, iar LUNA , din păcate, nu a scăpat de el. Pe de altă parte, există puține astfel de sarcini complicate aici și ele se găsesc doar la sfârșit.

Un alt moment enervant este încetinirea protagoniștilor: băiatul și pisica se mișcă foarte încet. Având în vedere că, în unele camere, trebuie să vă deplasați constant de la un capăt la altul (adăugați mai multe mers pe jos aici, în timp ce căutați un indiciu), o astfel de mers nefericit vă poate obosi. Câteva acțiuni în LUNA The Shadow Dustdin anumite motive, trebuie să repetați de mai multe ori: de exemplu, în bibliotecă trebuie să efectuați patru călătorii identice într-un cărucior pentru a colecta cărți. Această animație nu poate fi ratată și pentru a treia oară începe să deranjeze. Jocul are un ton plăcut, plictisitor, dar mi-aș dori să fie ceva mai dinamic în unele segmente.

Logica căutărilor în toată gloria sa: fresca din cealaltă cameră spune că eroul trebuie să sperie păsările departe, iar acum, s-ar părea, își învârte mâna pentru a zbura, dar nu - băiatul nu face acest lucru, deoarece puzzle-ul, potrivit dezvoltatorilor, ar trebui să fi o altă soluție, mult mai puțin evidentă.

Sonata de lumina lunii

Stilul vizual al LUNA The Shadow Dust este asociat cu lucrarea studioului de animație japonez Ghibli . Artista Beidi Guo nu neagă acest lucru și în mai multe interviuri a recunoscut că s-a inspirat din lucrările lui Hayao Miyazaki . În plus, la lista reperelor sale creative i-au adăugat artiștii comici francezi Jean Giraud (Jean Giraud) și scriitorul și ilustratorul australian Shaun Tan (Shaun Tan).

Însoțirea muzicală nu a dezamăgit și stabilește starea de spirit pentru întregul joc. În ea sunt implicate o mulțime de instrumente - și pianul, flautul și harpa cu vioară. Fiecare locație cântă propria melodie și, din moment ce camerele trec repede, muzica nu are timp să se plictisească. Printre sursele de inspirație de această dată , au fost evidențiate muzica celtică și antică din Europa de Est, precum și coloanele sonore ale Călătoriei și ale seriei Trine.

Lantern Studio intenționează să lanseze LUNA The Shadow Dust și pe platformele mobile și se pare că acest format este perfect pentru ea. Jocul are loc în doar 3-4 ore și este frumos prin simplitatea sa. Personajele ei nu au niciun inventar și nu trebuie să se întoarcă în camerele trecute anterior. Spre sfârșitul locației, însă, încep să crească, iar puzzle-urile devin mai complexe - forțează personajele să se separe și să încerce soluții diferite. Având în vedere mersul pe îndelete al eroilor, astfel de mișcări par aproape o pedeapsă pentru faptul că jucătorul nu rezolvă puzzle-ul la prima încercare.

Defectele jocului, însă, pot fi iertate doar pentru apariția jocului. Culorile ei calde și spatele detaliat sunt un miracol cât de bine. Plăcut pentru ochi și clipuri de complot - povestea este spusă fără un singur cuvânt și depășește barierele de limbă. Există însă un dezavantaj al acestei abordări: chiar și după trecerea prin complotul abstract, rămân pete albe.

Pro: stil vizual care amintește de Studio Ghibli ; Puzzle-uri interesante care necesită utilizarea abilităților a două personaje.

Contra: datorită faptului că povestea este povestită fără cuvinte, multe dintre momentele ei nu pot fi decât ghicite; soluțiile pentru unele puzzle-uri de la sfârșitul jocului nu pot părea evidente; mersul fără grabă al personajelor principale.

 

← Inapoi